2016 NR. 3 HEADER

donderdag 15 september 2011

Carrefour Patchwork

Vandaag was het dan zo ver, de eerste dag van deze grote Europese tentoonstelling. Om half negen vanochtend reden we weg want om half tien begon het grote gebeuren. Wat was het al druk in Sainte Marie aux Mines! Bussen reden af en aan. We waren keurig op tijd dus al snel konden we van al het moois gaan genieten. Wat was er veel te zien! We hebben  van half tien tot half vier rond gelopen en toen waren we redelijk versleten. Maar wat hebben we genoten. Ik heb een aantal foto´s gemaakt zodat jullie mee kunnen kijken.

Today was the day, the first day of the Carrefour du Patchwork Européen. We left the house at 8.30 this morning and arrived in time at Sainte Marie Aux Mines, the little town where this exhibition is held. It was already very bussy! I made some pictures to show to you.


Antiek naaigerei
Antique sewing items


Oude schaartjes
Vintage scissors


Houten Klossen
Wooden bobbins


Sylvie Castellano van Des Histories a Broder
Sylvie Castellano from Des Histories a Broder


Sewing Charms


En deze dingen heb ik gekocht
And these are the things I have bought

Stoffen in een mix van linnen en katoen
Fabric, a mix from linen and coton


Rood en blauw, mijn favoriete kleuren
Red and blue, my favourite colours


Aardewerk handgemaakte knopen
Handmade buttons

Handgemaakte broche
Hand made brooche

Sleutelhanger
Key ring


Naaldenboekje
Needle book

Nog een naaldenboekje
Another needlebook

Groot antiek monogram
Large vintage monogram

10 opmerkingen:

  1. Oh oh oh, ik kwijl alleen maar van deze plaatjes !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zou ik daar graag bijgeweest zijn!!! Wie had de reis georganiseerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent in Luilekkerland. Wat een leuke dingen zie ik allemaal. De gordijntjes in het winkeltje van gister zijn ook al zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O die klossen daar waren er vast wat van mee naar huis gegaan!
    Alvast fijn weekend,
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O,wat prachtig allemaal,mooie stofjes heb je gekocht en de broche en sleutelhanger vind ik helemaal top!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grote grutten, wat een moois is daar te zien. Wat jammer dat ik niet daar ben; maar ik moet werken en kan niet zomaar een paar dagen ertussen uit!
    Heerlijk dat ik nu via de foto's op je blog kan meegenieten. Wat heb je leuke dingen gekocht...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O wat geweldig dat je ons zo mee laat genieten en wat heb je een prachtige aankopen gedaan om te smullen gewoon. Nog heel veel plezier verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Your photographs are lovely - I especially like the antique sewing items. Love the fabric!
    Liz @ Shortbread & Ginger

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw wat een leuke dingen heb je gekocht. echt een beurs om versleten voeten te krijgen.
    Groeten van Harriet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik zit nog even terug te genieten van de mooie winkeltjes. Het winkeltje met antiek naaigerei heb ik ook uitgebreid bekeken en daar heb ik ook een en ander gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen